Gdzie kupić kontener morski oraz na co zwrócić uwagę?

Gdzie kupić kontener morski oraz na co zwrócić uwagę?

Znalezienie nowego kontenera morskiego nie jest żadnym problemem. Dla niektórych osób jednak sporym problemem jest ich cena. W związku z tym w poniższym artykule nie tylko zapoznamy się z tym gdzie kupić nowy kontener morski, ale także gdzie kupić znacznie tańsze kontenery morskie używane oraz na co zwrócić uwagę przy ich zakupie.


Nowe kontenery morskie

Od razu zaznaczamy, że zakup nowego kontenera morskiego to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych. Musimy przyznać, że nie jest to niska kwota. Wybór kontenerów morskich jest przeogromny. Możemy zapoznać się z ich ofertą na stronach internetowych firm, które takowe oferują. Oczywiście ostateczna cena jest zależna po pierwsze od wielkości kontenera, a po drugie od jego wykonania. Znajdziemy śmiało kontenery morskie, które różnią się o kilka tysięcy ceną pomiędzy sobą. Jak na razie mówimy wyłącznie o kontenerach morskich nowych.

W sieci znajdziemy mnóstwo firm oferujących tego rodzaju rozwiązania. Można wybierać do woli. Osoby preferujące stacjonarne zakupy i zobaczenie na własne oczy wszystkich interesujących kontenerów, mogą poszukać firm z kontenerami morskimi z naszej okolicy. Na pewno bez problemu na takie się natkniemy. Jeśli oferowana cena za kontenery morskie nowe wydaje nam się zbyt wysoka, to zastanówmy się nad zakupem używanych kontenerów morskich.

Kontenery morskie używane

Kontenery morskie używane śmiało znajdziemy także w wielu firmach, ale także kontenery morskie można odkupić od osób indywidualnych. Kupując od dostawców indywidualnych możemy się spotkać z naprawdę atrakcyjną ceną, jednak można się spotkać jednocześnie z kontenerami w dosyć słabym stanie technicznym. Na naszej głowie także pozostaje wówczas organizacja transportu. Gdy postawimy na firmę kontenerową profesjonalną liczyć możemy na dużo większy wybór oraz także obsługę kompleksową, która obejmuje transport.

Zobacz więcej:

Na co zwrócić uwagę przy wyborze kontenera morskiego?

Na pewno kupując kontener morski musimy mieć „oczy dookoła głowy”. Szczególnie czujnym należy być podczas kupowania kontenera morskiego używanego. Pierwszą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest nie tylko cena, ale także miejscowość, z której dana oferta pochodzi. Bowiem należy uzmysłowić, że sam transport kontenerów jest dosyć drogi. Na przykład dostawa kontenera 20′ to koszt od 400 do tysiąca złotych. Przewoźnicy najczęściej liczą sobie stawkę za kilometr i jest ona liczona w obie strony. Stawki różnią się w zależnie od konkretnej oferty. Przy sporych odległościach koszt transportu może wynosić nawet połowę ceny zakupu kontenera używanego.

 Bardzo ważna jest także data produkcji kontenera. Każdy morski kontener powinien na drzwiach mieć umieszczoną tabliczkę CSC. Poza informacjami dotyczącymi producenta, czy też numeru seryjnego znajduje się na niej oczywiście dana produkcja.

Niezmiernie ważny jest także stan ogólny zewnętrznego poszycia. Mowa o wszelkich wgnieceniach oraz ogniskiem rdzy. Na pewno dzięki dacie produkcji poznamy sam wiek kontenera. Jednak się okazuje, że czasami kontenery młodsze, ale eksploatowane intensywnie mogą być w stanie nieco gorszych od kontenerów starszych. Morskie kontenery jak wskazuje sama nazwa użytkowane są przez amatorów szczególnie do samego transportu statkiem, a następnie samochodem czy też koleją przeróżnych towarów. Dla samej kondycji kontenera ogromnie ważna jest ilość podróży odbytych, ale także podczas panujących warunków oraz kwestia tego jaki w nim był przewożony towar. Wiek kontenera sam w sobie da nam tylko wiedzę częściową, a dopiero inspekcja osobista odpowiedź, czy kupić warto konkretny egzemplarz.

Polecamy:

Zawsze zaczynamy od obejrzenia wszelkich ścian oraz ramy kontenera. Wgniecenie drobne w ścianach są dosyć powszechne i nie powinny budzić niepokoju naszego. Co innego jeśli chodzi o samą ramę kontenera. Tutaj wgniecenia jakiekolwiek lub też tym bardziej pęknięcia świadczyć mogą o bardzo poważnym uszkodzeniu kontenera.

Przy kontenerach powyżej dziesięciu lat musimy się liczyć z uszkodzoną powłoką farby. Miejsca te pokrywają się niestety rdzą. Warto im się dokładnie przyjrzeć. Jeśli stal w miejscu danym jest bardzo mocno uszkodzona oraz się rozwarstwia, korozja jest już zaawansowana mocno. W przypadku takim delikatnie można uderzyć młotkiem w miejsce podejrzane żeby ocenić, czy w zupełności wystarczy oczyszczenie z rdzy oraz wykonanie malarskiej poprawki. Jeśli po uderzeniu delikatnym będą odpadać kawałki rdzy lub też jeśli powstają otwory potrzebne będzie niestety profesjonalna naprawa. Polega ona na czyszczeniu rdzy oraz do tego wspomaganiu w miejsce uszkodzone nakładki wykonanej z blachy.

Ponieważ morskie kontenery podczas eksploatacji swojej są przeładowywane w porcie, podczas tychże operacji dochodzi do znacznych ubytków farby oraz  w konsekwencji pojawia się rdza na zaczepowych elementach – kontenerowych narożach oraz słupkach pionowych. Stal, z których są wykonane te elementy jest niezmiernie gruba, więc nie powinno to problemów potencjalnych przysparzać. Z rdzą na narożach możemy się nawet spotkać w nowych kontenerach po jednej morskiej podróży.

Author: kto7